Żurawina ma wysoką wartość odżywczą, w połączeniu z kilkoma wspaniałymi właściwościami leczniczymi, które sprawiają, że jest owocem na każdą porę roku. Suszona żurawina jest ulubionym owocem wśród wszystkich grup wiekowych - młodzieży, dorosłych, a nawet małych dzieci. Owoc ten jest naturalnym rozwiązaniem wielu problemów zdrowotnych i jest popularnym wyborem, jeśli chodzi o rozwiązania dla skóry. Jeśli szukasz, aby utrzymać skórę świecącą i zdrową, musisz włączyć suszoną żurawinę do swojego planu diety.

Żurawina, w każdej postaci, suszona lub świeża, jest znana z tego, że pomaga w możliwym zapobieganiu raka piersi u kobiet. Regularne spożywanie tego owocu może również zapobiec trądzikowi, powstrzymać łupież i inne problemy z włosami. Niektóre badania sugerują również, że ten magiczny owoc działa również swoją magię z Twoim celem utraty wagi. Oczywiście, nie można polegać tylko na konsumpcji suszonej żurawiny, aby schudnąć. Powinieneś również uzupełnić go o regularne ćwiczenia i inne odżywcze spożycie żywności.

Spis treści:

    Wartość odżywcza suszonej żurawiny9 korzyści zdrowotnych suszonej żurawinyZdrowe i smaczne przepisy na żurawinęCzęsto zadawane pytania (FAQ)

Wartość odżywcza suszonej żurawiny

Żurawina, ogólnie rzecz biorąc, suszona lub świeża, jest pełna wartości odżywczych w postaci witamin i przeciwutleniaczy. Suszona żurawina zawiera prawie tyle samo przeciwutleniaczy i błonnika pokarmowego, co świeża. Należy jednak pamiętać, że w przeciwieństwie do świeżych żurawin, suszone żurawiny przechodzą proces suszenia w celu wydłużenia okresu przydatności do spożycia. To może lub nie może zmniejszyć zawartość odżywczą w zależności od rodzaju procesu suszenia.

Suszona żurawina zawiera również naturalne substancje słodzące, które mogą zmniejszać gęstość odżywczą owoców. Zaleca się przeczytanie faktów żywieniowych na opakowaniu przed dokonaniem zakupu od konkretnej marki. Ale aby pomóc Ci zacząć, poniżej znajduje się wyczerpująca lista faktów żywieniowych na 40 g porcji filiżanki suszonej żurawiny:

    123 Kcal całkowitych kalorii przez węglowodany, tłuszcz i białko0 białko26 gm cukier3 gm włókna pokarmowe1 mg. sód33 gm węglowodany0,5 gm tłuszcz4 mg wapń0 sterole

9 korzyści zdrowotnych płynących z suszonej żurawiny

Suszona żurawina oferuje szereg korzyści dla zdrowszego i bardziej sprawnego życia. Poniżej znajduje się lista 9 korzyści, które czerpiesz z konsumpcji suszonej żurawiny:

#1 Obniża ryzyko chorób sercowo-naczyniowych

Żurawina zawiera polifenole, które mają właściwości przeciwzapalne. Elementy te są znane z obniżania nadciśnienia, stanu, który zwiększa ciśnienie krwi i wiadomo, że przyczynia się do gromadzenia się nadmiaru płytek krwi w organizmie. To ostatnie jest główną przyczyną chorób serca i ogromnym czynnikiem przyczyniającym się do problemów sercowo-naczyniowych. Regularne spożywanie suszonej żurawiny jest łatwym i smacznym sposobem na zmniejszenie problemów z sercem.

#2 Zmniejsza ryzyko wystąpienia infekcji dróg moczowych (UTI's)

Żurawina posiada jeszcze jeden ważny element odżywczy zwany PAC lub proantocyjaninami. Są to przeciwutleniacze, które zapobiegają przyleganiu niepożądanych bakterii do ścian Twoich dróg moczowych. W Twoim organizmie znajdują się zarówno dobre, jak i złe bakterie, które wchodzą i wychodzą z Twojego organizmu. To właśnie złe bakterie powodują różne formy infekcji układu moczowego, a UTI jest jedną z najbardziej bolesnych. Spożywanie PAC, znajdujących się w suszonym i niesłodzonym soku żurawinowym, może zapobiec tym infekcjom.

#3 Zmniejsza szanse zachorowania na raka piersi i inne formy raka

Być może prawdą jest, że nie ma jednego sposobu, aby zapobiec rozwojowi i rozprzestrzenianiu się raka, ale zdrowe odżywianie się jest z pewnością jednym z nich. Badania pokazują, że ci, którzy regularnie spożywają suszoną żurawinę, okazali się mieć zmniejszone narażenie lub ryzyko rozwoju guza nowotworowego. Składniki odżywcze znajdujące się w żurawinie są znane z tego, że spowalniają postęp istniejących nowotworów, jednocześnie zapobiegając powstawaniu nowych. Wiele osób na całym świecie z predyspozycjami do takich schorzeń jak rak prostaty lub rak piersi i jajników wykazało znaczną poprawę w zmniejszaniu ich ryzyka poprzez codzienne spożywanie suszonej żurawiny.

#4 Wspaniałe dla higieny jamy ustnej

Tak jak właściwości PACs w suszonej żurawinie zapobiegają przyleganiu bakterii do ścian układu moczowego, w podobny sposób zapobiegają one przyleganiu bakterii niszczących zęby do Twoich zębów. Poprawia to higienę jamy ustnej, wzmacniając zęby i dziąsła oraz zapobiegając innym problemom, takim jak nieświeży oddech i krwawienie dziąseł.

#5 Poprawia funkcjonowanie nerek

Jeśli kiedykolwiek doświadczyłeś kamieni nerkowych lub woreczka żółciowego, wiedziałbyś, jak bolesne mogą być i jak bardzo zrobiłbyś wszystko, aby uniknąć ich w przyszłości. Ból może być przeszywający i często nie do zniesienia. Suszona żurawina jest naładowana kwasem cytrynowym, który pomoże Ci uniknąć powikłań związanych z nerkami i pęcherzem moczowym. Kwas ten jest kluczowym elementem w zapobieganiu tworzenia się kamieni nerkowych.

#6 Pomaga zapobiegać przybieraniu na wadze

Przeciętna osoba dorosła spala około 1500-2000 kalorii każdego dnia. Liczba kalorii, które spalasz zależy od wielu czynników, takich jak wiek, płeć, styl życia, reżim ćwiczeń itp. Możesz być zaskoczony, gdy dowiesz się, że jedzenie mniej nie jest równoznaczne z pozbywaniem się kalorii. Nagromadzone kalorie w końcu przekształcą się w tłuszcz i przyczynią się do wzrostu wagi, nawet jeśli jesz mniej. Mądrzej jest więc spożywać porcje żywności, które nie są wysokokaloryczne. Na przykład jedna porcja suszonej żurawiny ma tylko 130 kalorii i jest bogata w błonnik, który utrzymuje uczucie sytości przez dłuższy czas. Możesz je po prostu zjeść jako samodzielny posiłek.

#7 Daje Ci nieskazitelną skórę

Suszona żurawina jest bogata w aminokwasy i hydroksyprolinę, które są potrzebne organizmowi do tworzenia kolagenu. Ten ostatni jest krytycznym składnikiem w utrzymaniu miękkiej i młodej skóry. Żurawina utrzymuje również nawilżenie skóry.

#8 Rozwiązuje problemy z włosami

Bogata w witaminy A i C, suszona żurawina może być odpowiedzią na Twoje problemy z włosami, takie jak łupież i wypadanie włosów. Przeciwgrzybicze i antyseptyczne właściwości owoców zapobiegają wysuszaniu skóry głowy, które jest główną przyczyną łupieżu i przetłuszczania się włosów.

#9 Zmniejsza czynniki współwystępujące z chorobą

Klinika Mayo zaleca spożywanie co najmniej 25 g błonnika pokarmowego w codziennej diecie. Suszona żurawina może być dla Ciebie źródłem tych składników odżywczych. Włókna te obniżają czynniki towarzyszące, takie jak cukrzyca, problemy żołądkowo-jelitowe, problemy nerwowe itp.

Zdrowe i smaczne przepisy z żurawiną

Zabawna część o suszonej żurawinie jest to, że w przeciwieństwie do większości owoców, mogą być stosowane w pikantnych potraw, jak również. Oto spojrzenie na dwa z najbardziej zdrowych i smacznych przepisów, aby dodać smak do swojej regularnej diety:

Vinaigrette żurawinowy

To danie może być przygotowane z żurawiny świeżej lub suszonej. Żurawina, zioła i ocet są głównymi składnikami tego dania, które jest pełne smaków.

Porcja:

Około 2 łyżeczki.

Fakty żywieniowe:

Kalorie (127), sód (143mg), tłuszcz (14 gm), zero tłuszczów nasyconych, węglowodany (3 gm).

Składniki:

    1 obrana i pokrojona na ćwiartki mała cebulaOkoło pół filiżanki żurawinyCwierć filiżanki oliwy extra virginCwierć filiżanki oleju z nasion lnu lub orzechów włoskich2 łyżeczki czerwonego octu winnego1 łyżeczka posiekanego tymianku, mięty lub bazyliiCwierć łyżeczki mielonego pieprzu1 łyżeczka mioduSól do smaku.

Kroki:

    Zrób puree z cebuli, żurawiny, oliwy z oliwek, oleju z orzechów włoskich, octu, ziół, miodu, soli i pieprzuPrzelej do słoika i przechowuj w lodówce przez około tydzieńPodawaj do sałatek lub jako dip

Żurawinowo-bananowe warstwowe smoothie

To imponujący i zdrowy napój, który urozmaici Twój poranek.

Porcja:

2 małe porcje.

Wartości odżywcze:

Kalorie (286), witaminy (143mg), tłuszcz (14 gm), tłuszcze nasycone (106%), węglowodany (64 gm), potas (900 mg).

Składniki:

    2 garście szpinaku1 filiżanka suszonej lub świeżej żurawiny1 filiżanka mrożonego bananaPół filiżanki mleka migdałowego1 łyżeczka soku z cytrynyDodaj miód, jeśli lubisz.

Kroki:

    Najpierw przygotuj zielone smoothie, aby stworzyć pierwszą warstwę, używając szpinaku, banana, mleka migdałowego i soku pomarańczowegoWlej zmiksowane składniki do szklanki i odstaw do lodówkiNastępnie przygotuj czerwoną warstwę, zastępując szpinak żurawinąPowtórz krok 2Zamroź obie mieszanki na około 10 minutŁyżką wydrąż zamrożoną czerwoną mieszankę i umieść ją na zielonej, aby uzyskać produkt końcowy.

Często zadawane pytania (FAQs)

Q. Czy suszona żurawina pomaga schudnąć? A. Tak. Suszona żurawina ma bardzo niską zawartość tłuszczu i kalorii, co zapobiega gromadzeniu się nadmiaru tłuszczu w organizmie. Q. Czy suszona żurawina i świeża żurawina mają taką samą wartość odżywczą? O. Żurawina, w każdej postaci, zapewni ci prawie takie same korzyści pod względem wartości odżywczych i leczniczych. P. Czy można spożywać suszoną żurawinę codziennie? A. Zaleca się, aby włączyć suszoną żurawinę do codziennej diety ze względu na jej wysoką wartość odżywczą. Q. Czy suszona żurawina może rozwiązać problemy z włosami? A. Tak, może. Są one pełne witamin, które zapobiegają łupieżowi i wypadaniu włosów. Q. Czy suszona żurawina może rozwiązać problemy skórne? A. Tak, mogą. Są one naładowane właściwościami odżywczymi, które zapobiegają trądzikowi i starzeniu się skóry.
Tags: choroby układu krążeniacranberry banan warstwowy smoothiecranberry vinaigretteDried cranberriesdried cranberry recepturFlawless skóryProblemy z włosamiZdrowe korzyści z suszonej żurawinyWartość odżywcza suszonej żurawinyredukuje szanse na raka piersi