Ganapati Bappa uwielbia swoje modaki i my również. W tym dniu Ganesh Chaturthi proponujemy spróbować tych dwóch modaków - jeden to przepis bez cukru dla osób dbających o zdrowie, a drugi to tradycyjny przepis, który jest idealnym przysmakiem na ten dzień.

Modaki z daktyli i kokosa z mąką Jowar

Ten bezcukrowy przepis na modak zadowoli nawet najbardziej wybrednych smakoszy.

Czas przygotowania i gotowania: 40 min.

Robi się około 12 -14

Składniki:

Sorgo (Jowar) Mąka: 1 filiżanka

Posiekane daktyle: 1/2 filiżanki

Tarty świeży kokos: 1/2 filiżanki

Białe nasiona sezamu: 2 łyżki

Duża szczypta soli

Ghee: 1 łyżka

Metoda:

    Upraż na sucho nasiona sezamu na średnim ogniu, aż staną się jasnobrązowe i pozostaw do ostygnięcia. Zmiel je na drobny proszek i odstaw na bok. Zmiel posiekane daktyle na pastę. W misce, dodać pastę z daktyli, zmielone nasiona sezamu i starty świeży kokos - dobrze połączyć. Uformuj z tej masy małe kulki o okrągłym kształcie i odłóż je na bok.Połącz mąkę i sól w szerokiej misce. Do mąki dodawaj po trochu wrzącą wodę, mieszaj bardzo dobrze łopatką i wyrób miękkie ciasto. Pozostaw do ostygnięcia na 3-5 minut, a następnie dobrze je zagnieć. Ciasto powinno być miękkie i gładkie.Posmaruj dłonie odrobiną ghee. Weź kulkę z ciasta z mąki ryżowej i spłaszcz ją.Umieść na środku kulkę z mieszanki daktyli i przykryj ją ze wszystkich stron w kierunku środka i uformuj w kulkę.Umieść w natłuszczonych talerzach idly i gotuj na parze przez 10-15 minut. Podawać i smacznego!

Ukadiche Modak

Nigdy nie można się pomylić z tradycyjnym Ukadiche Modak.

Składniki:

Mąka ryżowa: 1 filiżanka

Świeży tarty kokos: 2 filiżanki

Brązowy cukier: 1 filiżanka

Sól: ½ łyżeczki

Ghee: I łyżeczka

Olej: ½ łyżeczki

Woda: 1 filiżanka

Nasiona maku: 1 łyżeczka

Kardamon w proszku: 1 łyżeczka

Mąka ryżowa: 1 łyżeczka

Sposób przygotowania:

    Aby przygotować nadzienie, wymieszaj kokos i jaggery razem w naczyniu i gotuj powoli na średnim ogniu, aż oba składniki się wymieszają. Upewnij się, że mieszanka zachowa trochę wilgoci i nie rozgotuje się. Kiedy kokos będzie w połowie ugotowany, dodaj kardamon, uprażony mak i łyżkę mąki ryżowej. Kontynuuj gotowanie tak, aby składniki dobrze się wymieszały. Gdy masa będzie gotowa, zdejmij ją z ognia i pozostaw do ostygnięcia.Aby uzyskać zewnętrzną powłokę, zagotuj 1 szklankę wody. Kiedy zacznie wrzeć, dodać ghee, sól, olej i mąkę ryżową i dobrze wymieszać. Przykryj naczynie na kilka minut i pozwól mieszance gotować się przez chwilę, mieszając od czasu do czasu, aby nie powstały grudki. Kiedy nabierze konsystencji pasty, zamieszaj jeszcze raz i przełóż masę z mąki ryżowej do płaskiej miski. Jeszcze gorącą masę zacznij wyrabiać na miękkie ciasto. Możesz zanurzyć dłonie w oleju przed wyrabianiem, aby ciasto się do nich nie przyklejało. Nie dodawaj więcej wody do masy podczas wyrabiania. Ciasto powinno być miękkie, ale nie klejące. Nie powinno też być zbyt suche. Kiedy ciasto jest już gotowe, podziel je na porcje i każdą z nich rozwałkuj na małą kulkę. Aby zrobić modaki, rozwałkuj każdą kulkę na okrąg o średnicy około 2 cali. Umieść okrąg w dłoni i trzymaj go w taki sposób, aby przybrał kształt miseczki. Umieść trochę nadzienia w środku koła. Zrób około 6 szczypnięć obok siebie wokół krawędzi ciasta. Zbierz je razem i połącz, aby utworzyć szczyt. Twój modak powinien teraz przypominać całą główkę czosnku. Powtórz ten proces dla reszty ciasta. Kolejnym procesem jest gotowanie na parze. Przykryj płaski stalowy durszlak wilgotną ściereczką i trzymaj na nim modaki. Ostrożnie umieść sito w parowarze lub szybkowarze (bez gwizdka) i gotuj na parze około 15 minut. Po ugotowaniu na parze, na gorące modaki nałożyć trochę ghee. Podawać jeszcze ciepłe.

Wartości odżywcze: Wielkość porcji: 179.4g; kalorie: 447; kalorie z tłuszczu: 143

Przepisy dzięki uprzejmości:blendwithspices caloriecount

Bądź fit z HealthifyMe. Zarejestruj się tutaj

Tags: Daktyle i kokos ModakiGanesh Chaturthimodak przepisyugar free modakUkadiche Modak